26 Julai 2014

she !

Assalammualaikum.. 
Ini nak cerita sikit masa aku masuk Asasi Sains Pertanian..
For the first time aku masuk Universiti..
Tempat baru bagi aku..
Tanpa ada seorang kawan pun !
Aku keseorangan ! I'm LONELY ! 
Time ini takut gila.. sedih.. takada kawan...
Tapi tekad ! kena sesuaikan diri.. haha ! 
Sampai terjah bilik orang tanya pasal math ke physic.. Haha !
Aku seorang yang kadang2 taktahu malu sikit..
Tapi kalau dah malu, rasa macam nak menyorok dalam beg !

Aku dapat tahu yang aku diletakkan di dalam KULIAH 3 ! 
Okey takada yang sama dengan kawan yang aku kenal masa orentasi..
Memang sedih gila ! Hahaha ! first day ! sesat ! hilang hala tuju !
Masuk kelas lambat ! Haha ! sorry ! masuk dengan muka yang takmalu..
Okey ! First day aku dah buat hal.. 
"Sir can you repeat again what you say ? " dengan suara yang agak kuat..
Ceh ! suara aku memang macam tu..
Dulu aku panggil cikgu aku pun macam tu juga..
Aku dah terbiasa... Haha ! 
Tapi member2 aku cakap otai gila..
First day, ada member aku minta maaf kat aku..
"Wei sorry aku kutuk kau tadi" Haha !
Jawapan aku adalah " so ? " and buat bodoh..
Sorry wei ~ baru nak berkenalan kena kerek sikit.. XD

First day !  Aku berkenalan dengan haida..
Nur Haida Syazana bt Zainol
Jumpa dekat kaki lima aje..
Haha ! masa tu aku tanya dia kat mana nak beli LAB COAT ~ haha !
Start dari itu aku terus melekat dengan dia.. 

Dekat mana dia ada, Dekat situ juga ada aku.. haha !
Semua member kelas aku cakap..
"Macam mana kau boleh tahan dengan kerenah dia ? " hahaha ! 
Susah aku nak explain.. Aku pun taktahu macam mana aku boleh rapat gila dengan dia..
Maybe sebab time aku marah dia diam, time dia marah aku pun diam..
Kadang-kadang takada la banyak benda nak cakap..
Cuma aku dengar aje apa yang dia nak cakap, dan dia dengar apa aku nak cakap..

Bila aku kena belasah dengan dia, aku geram juga..
Tapi aku diam aje.. Haha ! kadang2 aku marah dia juga..
Kadang2 aku merajuk dengan dia.. Tapi aku cakap balik dengan dia..
Tapi bila dia merajuk.. Aku kena la pujuk dia.. Haha !
Takpe la adik la kata kan..
Orang tua kena mengalah sikit.. :D
Dia memang baik..
Aku selalu pinjam duit dekat dia..
Pinjam buku.. Haih pinjam macam2 la..
Kesian dia..
Tapi dia tak kisah..

Even dia seorang yang kasar..
Kadang2 dia cakap main lepas sahaja..
Tapi dia pun ada aje hati..
Hatinya lembut ~ Haha !
Kadang2 ! JIWANG kut ! (sorry terbongkah rahsia)


[ Sometimes we wear a same t-shirt and make all my friend in empayar JEALOUS ! ]

Hope persahabatan kita kekal selepas ini.. Haha ! 
Nanti Fakulti taksama pula..
Because we have own choice ! 
Goodluck for ur bachelor soon :D  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan