21 Oktober 2014

I'm bachelor student ! :D

Assalammualaikum semua !

Haihhh ~ Aku dah lama tak update blog..
Busy kut aku time degree..
Saya sebagai pelajar kimia petroleum dan sebahagian pegawai simpanan dalam latihan (NAVY)..
Jadual agak padat..
Nak berblog pun taksempat..
Sebab banyak bendanak kne belajar ~
Haihhh ! NOBEL PRIZE ! akan aku dapat kau tak lama lagi..

Serius aku cakap aku rindu waktu ASPER !
Masa degree sangat BOSAN !
Aku memang suka nak masuk degree sebelum ni..
Tapi bila dah masuk.. serius BOSAN ~
Budak-budak time degree ini sombong2 belaka dan berpuak..
Kat UPM ni ramai PUAK MATRIKULASI..
Sumpah ramai ! nak berkawan dengan budak MATRIK sahaja..
Haihhh ~ takbosan ke asyik2 kawan dengan budak matrik sahaja..
Aku bosan doh.. tapi aku malas nak ambik tahu..
Orang kata budak2 ASPER,
Sombong gila sebab dah jadi senior setahun tua drpd diaorg..
Tapi kenyataan ?
BUDAK2 MATRIK yang BODOH SOMBONG taknak tanya dekat budak asasi..
Jadi ?? Adakah in salah kami ?? NO ! IT'S NOT OUR FAULT !
Ops.. sorry.. aku just cakap segelintir sahaja budak matrik macam tu..
Bukan semua budak matrik macam tu..

Aku dekat degree takada kawan untuk pergi kelas bersama-sama..
Tapi nasib baik la aku join NAVY..
Aku ada juga kawan..
Bukan macam degree..
NAVY..NAVY..NAVY..
Aku akan berusaha tidak keluar daripada NAVY intake 11 amin..
Biar pun hidup aku agak huru hara..
Tapi aku perlu redha..
Aku perlu stay sampai TAULIAH !
Aku nak buktikan aku boley dapat apa yang aku plan selama ni..
ENJOY every second I have !

Make a step to become a chemist !
Walaupun aku sangat kecewa result aku utk test 1 dalam dergee teruk gila..
Tapi aku ambik ia sebagai satu pengajaran..
Aku anggap ia sebagai sesuatu benda yang positive..
Maybe aku ke belajar dengan lebih mendalam lagi tentang chemistry..
Aku takboley asyik2 nak cepat give up sahaja..
itu bukan MARYAM !
Maryam seorg yang kuat tabah dan sebagainya..
Aku harap aku boley settle kan masalah yang aku hadapi ni..
Secepat yang mungkin..Aminnn

Tiada ulasan:

Catat Ulasan